Thursday, August 5, 2010

Siapa Aku Dihatimu

Akhirnya aku memberanikan diri memberitahu dia
Bahawa aku kecewa atas penolakan dia
Bahawa aku tawar hati kini
Kerna sedih dan kecewa
Namun….
Bisakah dia mengerti
Hanya kata maaf yang dia ungkapkan kepadaku

Ya aku mengerti kini siapa diriku
Hanya teman disisinya
Dan aku tak bisa mendampingi dia
Lantas keakraban dan kemesraaan lalu mula kembali dikotak fikiranku
Apakah kemesraan ini akan terus terjalin
Sedangkan dihati masing-masing tidak sama

Dihatinya hanya ada dia
Dia yang sangat dicintai
Biarpun mereka tidak bersama lagi
Dan aku hanya pendatang sementara
Yang menjengah dikala aku diperlukan

Mungkin ini jalan takdirku
Yang terpaksa aku terima dengan seikhlas hati
Moga suatu hari
Kau bisa mengerti bahawa
Aku benar-benar menyayangimu
Dan saat ini aku mnyintaimu dalam diamku
Tapi bilakah masanya kau bisa mengerti
Atau mungkin bila hati ini telah dimiliki
Atau mungkin telah terlewat untuk kau mengerti

Walau apapun..
Aku disini sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaanmu
Andai aku tak bisa menjadi penemanmu
Biarlah aku menjadi penerangmu
Andai aku tak bisa menjadi destinasimu
Biarlah aku menjadi jambatanmu
Aku kan selalu ada disisimu
Biar dekat atau jauh
Biar jelas atau kabur
Tetap disisimu

No comments:

Post a Comment