Sunday, August 22, 2010

Kenangan Itu Kembali Lagi

Semalam....
Tiba-tiba kenangan itu kembali lagi
Saat aku melewati bandaraya Melaka
Ya Allah... Terlalu banyak kenangan disiu
Suka aku bersama dengannya
Kenangan tahun 2007 bersamamu

Saat kereta menyusuri Pantai Klebang
Saat itulah aku teringat
Disitulah tempat dia selalu membawaku
Disaat aku melihat tapak permainan itu
Ternampak aku akan kegembiraan tatkala aku bermain disitu
Ternampak aku akan kita sedang bergaduh disitu
Ternampak aku kita sedang menangis disitu
Ternampak aku kau sedang memujuk aku

Tatkala aku lihat Pondok itu
Disitulah aku lihat aku sedang bersandar dibelakangmu tatkala hujan turun
Disitulah aku melihat kita sedang makan isitu
Disitu juga aku melihat plat motormu patah
Disitu aku melihat kau sedang ingin bermanja denganku dan aku menolaknya



Dipantai itu.. kau sedang mambawaku berjalan
Tatkala aku demam dan kesejukan
Saat aku melewati salah sebuah gerai disitu
Gerai yang sering kita kunjungi
Disitu juga aku sedang melihat kita sedang duduk disalah sebuah meja makan disitu
Disitu aku lihat kau sedang menyuap makanan padaku
Disitu aku melihat kau menyapu makanan yang tersisa dibibirku

Ya Allah kenapa kenangan itu muncul kembali
Bilakah ia akan berakhir
Aku akan teringatkannya saat aku melewati kenangan lalu
Kenangan 4 tahun yang telah berlalu
Semuanya tinggal kenangan

Ya allah bisakah aku membahagiakan yang lain
Andai kenangan bersamanya masih diingatan?
Bisakah aku membahagiakan insan laian
Andai aku sendiri tidak berjaya menghapus kenangan itu
Walaupun hati ini sekarang telah diduduki insan lain
Kenapa kenangan itu muncul lagi

Ya Allah padamu aku bermohon
Hilangkanlah memoriku bersamanya
Agar aku bisa membahagiakan insan lain
Ya Allah... berilah kebahagiaan kepadanya
Semoga dia bisa mendapat insan yang lebih sempurna berbanding aku
Insan yang mampu menepati setiap kehendak dan permintaanya
Hanya padamu Ya allah aku berserah
Amin...

No comments:

Post a Comment