Tuesday, August 17, 2010

Membenciku Seumur Hidupmu

Amat perit aku rasakan dihati ini
Tatkala membaca tiap baris katamu padaku
Semalam.. kukuatkan hati menghantar khabar padamu
Ya... Atas pinta ayahku...
Tak kusangka ini jawapan yang aku terima

"Abang benci awak seumur hidup awak"

Ya Allah
Hanya tuhan yang mengerti dan memahami perasaanku
Air mata bergenang dikelopak mata
Namun kutahan agar tidak disedari ayah

Kau berhak membenci aku
Biarpun seumur hidupmu
Terima kasih..
Mungkin sudah hilang kasih & cintamu padaku
Mungkin sudah kau semat benci dalam hidupmu
Pertama kali aku dibenci
Terima kasih

Ya aku berhak dibenci...
Anggaplah aku penca perpisahan kita
Anggaplah aku punca segala sengketa
Anggaplah aku pemusnah segala
Mungkin aku berhak pada itu

Biarlah aku pendam segalanya
Segalanya yang terjadi
Mungkin ini balasan pada aku yang brdosa
Mungkin ini dugaan dariNya pada aku yang hina

Andai sudah aku kau benci selamanya
Maafkan aku atas segala silap dan salahku
mungkin aku bukan yang terbaik untuk mu
dan aku takkan pernah bisa menjadi yang terbaik untuk sesiapa

Walau apapun...
Dari kejauhan ini..
Ketahuilah olehmu..
Sungguhpun kenangan kita telah berlalu
Aku sentiasa mendoakan kebahagiaanmu
Biar jauh atau dekat

No comments:

Post a Comment