Monday, August 30, 2010

Berfikir & Terus Berfikir

Semakin hari aku terus memikirkan
Semuanya tentang diriku ini
Tentang masa laluku
Tentang Masa kini ku
dan tentang masa depanku
Semuanya bagai menghimpit diriku

Aku termenung sendirian
Melihat keadaan diri yang kian tidak terurus
Memikirkan kerja yang tidak menentu
Memikirkan hubungan yang tak tahu apa dasarnya

Aku sendirian... terus berfikir
Ingin aku akhiri semuanya
Namun aku tak bisa hilangnya
Aku ingin merubah segalanya..
Namun bisakah aku bangkit dari segalanya
Ingin kupergi jauh dari segala
Tapi dimanakah tujunya aku

Pernahnya suatu ketika aku jatuh
Jatuh dari segalanya..
Hingga datannya kurniaan allah
Memberi kekuatan aku untuk bangkit dari segalanya..
Keluar dari segalanya...
Namun.. semuanya itu bukan seindah yang disangka
Aku berdiri.. dan cuba dihatuhkan lagi..
Sehingga aku mempersoalkan segalanya
Apakah bisa aku bertahan lagi?

Cinta yang tidak kesampaian
Tersepit antara keluarga dan cinta
Lantas aku memilih keluara
Cinta yang aku leburkan walaupun itu yang diimpikan aku
Kuleraikan hubungah yang terbina
Demi kasihku pada keluarga
Demi kebahagiaan dia yang sering menyalahi aku
Demi kebahagiaan dia yang sukar memahami kehendakku

Kini aku sendiri
Aku jalani kehidupanku tanpa adanya insan yang menyintai aku
Walaupun aku berkeinginan seseorang memiliki diri ini..
Menyanyangi aku tanpa ada jemu
Menerimaku seadanya tanpa rasa ragu
Memilihku bukan kerna kepentingan dirinya
Mendakap aku dengan penuh kasih sayang tak berbelah bahagi

Namun ...disaat aku temui insan yang aku bahgia bersamanya
Kenapa begitu sukar untuk aku gapainya
Dia didepanku didampingku..
Namun dia terasa jauh dariku

Ya Allah... adakah ini degaan kau menguji kehidupanku
Adakah ini hanya satu ujian padamu buat aku yang lemah ini
Ya Allah..layakkah aku ini untuk didampingi
Sesungguhnya aku ini tidak berdaya lagi
Menanggung perasaan yang kian menebal dijiwa ini
Menahan perasaan yang tidak bisa lagi aku selindung padanya

Andai benar dia bukan untukku
Andai benar hanya ku punyai perasaan itu..
Leraikanlah semuanya
Agar tiada lagi beban yang aku perlu tanggung
Agar aku tidka terus berharap..

No comments:

Post a Comment