Monday, August 23, 2010

Masih Tak Mampu Memberi Ruang

Awak....
Ada yang cuba mengenalkan saya dengan orang lain
Supaya saya bisa ada teman yang menjaga saya
Mengambil berat tentang saya
Yang mengambil saya menjadi kekasihnya

Namun...
Hati saya dan diri saya
Masih tidak boleh memberi pada yang lain
Biarpun ada yang baik..
Namun bukan semudah itu untuk saya menerimanya

Kerna ....
Saya masih menanti.. dan terus menanti seseorang
Seseorang yang kini saya cintai..
seseorang yang saya tak pasti perasaanya pada saya
Iaitu
AWAK...



Saya tahu tak seharusnya saya mencintai seorang teman
Namun... saya tidak bisa menjadi hipokrit pada perasaan sendiri
Saya tak mampu menipu hati dan perasaan ini
Bahawa memang awak yang saya cinta

Walaupun saya tahu
Awak tak cintai saya
Tapi saya masih lagi berdiri disini
Biarpun awak tak dapat melihat cinta saya
Biarlah perasaan itu saya pendam
Kerna jika saya luahkan
Hanya menambah beban pada kita
Dan awak tidak menyukainya

Biarlah saya seorang yang mengetahu tentang cinta ini
Kerna hanya saya yang lebih memahaminya
Walaupun cinta itu tak semestinya harus memiliki
Namun.. saya masih  tetap disini
Menanti awak
Sampai akhirnya  yang tak pasti

Selagi daya saya bertahan..
Saya akan terus mencintai awak..
Sesungguhnya amat perit mencintai seseorang yang tidak mencintai kita
Tapi keperitan itu bisa hilang
Kerna.. melihat kegembiraan dan kebahagiaan awak

Awak..
Saya akan selalu ada disisi awak
Disiang, Dimalam, Ditidur dan dijaga awak..
Kerna awak, kesayangan saya

No comments:

Post a Comment