Tuesday, August 17, 2010

Andai Akhirnya Begini

Mungkin sudah tersurat
Akan begini akhirnya hubungan kita
Mungkin kebahgian lalu bagai lenyap ditelan arus waktu
Yang kian memisahkan kita

Kita sudah jauh berbeza
Berbeza pada setiap sifat kita
Mungkin aku berubah mendadak
Mungkin sudah masanya aku berubah
Bukan berubah untuk berpaling darimu
Tapi berubah berpaling mencari kehidupan lebih baik

Namun kau senantiasa menyalah erti
Aku sedaya unpa mencuba namun ternyata gagal lagi
Usahlah kau lemparkan kata2 kesatmu padaku lagi
Ia hanya menambah kebencian aku terhadapmu
Adakah aku tempat untuk kau lemparkan kata sedemikian rupa
Kenapa....
Adakah itu gelaran kau terhadap aku setelah 4 tahun kita bersama?
Adakah itu yang layak untuk aku terima?

Aku sedar akan siapa diri ini
Dimana aku datang
Namun haruskah aku kau hina sedemikan rupa?

Sungguh hati aku tersangat luluh
Luluh dengan kata2 mu
Terasa hinanya diri ini
apakah aku mampu lagi berdiri?

No comments:

Post a Comment