Saturday, August 21, 2010

Sekadar Coretan Biasa

Alhamdulilah.... semuanya dah lega.
Wlaupun masih terasa sakit lagi.
Insyaallah.. nanti ok lah tu.
Awak.. 
Apalagi saya nak cakap dengan awak yer..
Dah sehabisnyer bercakap.
Tentang perasaan, tental soal hati
Dah habis saya luahkan dekat awak

Semakin hari sayang dan cinta saya 
Pada awak semakin mendalam
Pernah saya cuba menghapus perasaan itu
Pernah saya melempar jauh perasaan itu
Pernah saya membuang perasaan itu dari hidup saya
Namun tetap ia kembali jua
Malah semakin dibuang semakin kuat
Semakin menjauh semakin ia dekat


Awak...
Apakah maksud semua ini?
Ingin sekali saya berdiri didepan awak
Menatap mata awak.
Agar awak bisa lihat cahaya cinta dan kasih dalam mata saya
Ingin saya letakkan tangan awak didada saya
Supaya awak merasa degupan jantung saya
Ingin saya pegang jemari awak
Agar awak rasa getaran jemari saya
Ingin saya dakap awak
Agar awak rasa kehangatan cinta saya
Ingin saya berkata ditelinga awak
Agar bisa saya bisikkan rasa kasih dan cinta saya

Tapi apakan daya
Kita jauh...Terlalu jauh
Duhai angin... Sampaikanlah rindu saya pada awak..
Duhai bintang.. Kerliplah engkau dilangit 
Agar bisa dia melihat sinar cintaku padanya
Wahai Bulan.. Terangilah malam...
Agar bisa dia melihat aku sentiasa cuba menerangi hidupnya
Duhai unggas...Bernyanyilah engkau 
Agar bisa dia mendengar nyanyian kasih untuknya

Puitis bahasaku... hanya untukmu
Hanya sekadar coretan
Coretan dikala aku kerinduan
Rindu padamu yang tidak pasti akan mengerti
Bahawa akan hadirnya diri ini
Didepanmu, Dijagamu, Ditidurmu

Aku berharap aku bisa bertahan dengan rasa kasihku padamu
Sehabis dayaku..
Agar aku bisa selalu menemanimu
Biarpun aku dikejauhan..
Sungguhpun kau tidak bisa 
Mendengar bisikan dan coretan ini
Cukuplah suatu hari
Kau bisa membaca retorik ini
Retorik Cinta Aku Buat Kamu

No comments:

Post a Comment