Saturday, August 14, 2010

Ku Lepaskan Kau Pergi Sayang

Semakin hari aku semakin sayang
Semakin hari aku semakin cinta
Cinta itu sukar untuk diucap
Sukar untuk dimengerti
Namun.. aku menyedari
Perasaan itu kian hadir dalam diri ini
Semakin kau tolak
Semakin kuat dia menghampiri

Ya Allah...
Apakah erti semua ini?
Mengapa ia bisa hadir lagi
Sedangkan ia tidak mampu terucap
Sedangkan perasaan itu tidak mampu menjadi kenyataan
Aku yang lemas dalam perasaan sendiri

Ya Allah...
Kenapa kau berikan aku perasaan itu padanya
Sedangkan telah tahu dia bukan untukku
Sedangkan telah tersurat
Aku bukan pilihannya
Sedangkan telah dilafaz sendiri olehnya

Ya Allah
Aku pernah merasa kecewa
Tatkala impian telah dibina tak kesampaian
Tatkala mahligai tesergam indah hancur lebur
Tatkala masjid hampir dibina hilang bagaikan debu beterbangan

Lantas kau hadirkan kembali perasaan itu
Pada aku yang kecewa ini Ya Allah
Adakah harus aku merasa kecewa lagi?
Adakah ini ujian pada hambamu ini
Adakah ini balasan atas kesilapan lalu


Ya Allah
Layakkah aku aku mendapat cinta sejati
Layakkah aku menjadi pilihan hati
Ya Allah
Aku telah kecewa sekali lagi
Kecewa dengan perasaan sendiri yang kuberikan
Padanya yang hadir saat aku kejatuhan
Kenapa masih Kau berikan lagi perasaan iu padaku Ya Allah

Aku bermohon padamu Ya Allah
Andai benar aku bukan pilihannya
Ku mohon padamu
Tariklah kembali perasaan cinta aku padanya
Yang semakin hari semakin mendalam ini
Atau tukarlah perasaan cinta itu
kepada cinta kepada sahabat..
dan bukannya cinta sebagai ingin menjadi kekasih

Sebelum hati ini luluh dan lebur
Hanya padamu aku berserah..
Sesungguhnya hanya Kau yang mengetahui
Akan segala sesuatu

Berilah petunjuk dan jalan pada hambamu
Untuk melepaskannya pergi dengan pilihan hatinya
Semoga dia bahgia.. dan aku senang melihatnya




No comments:

Post a Comment