Wednesday, October 20, 2010

Sayu....

bilalah masanya dapat pergi tempat yang tinggi
rasa nak jerit kuat-kuat..
dan nak lepaskan segalanya yang terpendam dihati
agar aku bisa merasa lega
tanpa adanya rasa yang tidak pernah terucap
kata yang tak pernah terluah

aku cukup kuat memegang pada apa yang aku letakkan
aku cukup tegas pada apa yang aku impikan
dan aku cukup setia pada apa yang aku teraskan..

namun ... mungkinkah apa yang aku pegang akan terlepas
namun adakah impian yang aku letak... hanya sekadar impian semata
dan adakah kesetian yang aku letak hanya pada sesuatu yang tiada ertinya

Aku bagaikan telah lali dengan apa yang aku alami
Tatkala sendiri... pelbagai peristiwa lama datang ,menerjah
lantas aku teringat pada semuanya
bagai berlumba-lumba menerjah kekotak fikiranku
kutepis-dan kuhalang...
namun... ada jua yang bisa masuk menembusi

tatkala kesunyian... hati menjadi sayu
lantas tak tertahan... bergenang akan manik-manik air 
dikelopak mata...
cuba ditahan.. latas jatuh jua bercucuran...

namun hati itu tetap tabah...
namun hati itu cukup sabar..
sabar akan segala yang dilalui
sabar dengan apa ketentuan ilahi
kerna hati itu percaya...
akan adanya hikmah atas segala yang diterima
moga akan ada cahaya menanti dihujung sana
berkat kesabaran hati nya yang ikhlas akan apa yang dirasa
tetap setia dan sabar menanti..
akan adanya bahgia.. yang bakal tercipta..
insyaallah

No comments:

Post a Comment