Wednesday, October 13, 2010

Haruskah

Malam ini... aku masih terngiang-ngiang lagi setiap bait-bait kata dia.
aku fikirkan kembali setiap kata-kata itu...

" Bukalah mata awak tu... Buat apa perigi cari timba... Ibarat awak nie macam terhegeh-hegeh.. Kalau betul dia betul-betul suka dan cintakan awak.. kenapa sampai sekarang status awak masih single lagi? Kenapa dia masih diam lagi? Sedarlah awak.... Awak dah besar.. dah boleh fikir mana yang baik dan mana yang buruk... Awak sekolah bukan rendah pun..."

"Awak... memang saya kecewa sebab awak tak pilih saya.. apa kurangnya sya berbanding dia? kalau awak nak tungu dia.. awak tunggulah.... awak pun kata jodoh tu dtang dari Allah... Awak tunggulah jodoh tu turun dari langit.. sampai depan mata awak.. Tunggulah dia... Saya nak tengok sampai bail awak boleh tunggu dia... Tunggulah!!!!"

Walaupun hati aku sakit mendengar setiap bait-bait kata dia..yang tak mampu aku tuliskan disini lagi... Terasa pedih ayat yang dia lemparkan pada aku.

"Awak ingat.. awak penyebab saya jadi macam nie.... "

Kenapa dia nak persalahkan aku? dah acapkali aku katakan pada dia tentang perasaan aku.... dan dah banyak kali aku katakan usah menunggu aku dan usah menaruh harapan pada aku... Kerna aku seorang yang setia dan tak mudah untuk aku berpaling dari cinta yang aku beri....

lantas aku terfikir kembali.... Aku bukan lalang yang bisa goyah apabila ditiup angin.. Bisa beralih arah mengikut arah angin... Namun hati aku terusik dengan kata-kata dia....

Ya... memang benar... selama ini aku yang hanya sendiri meluahkan perasaan tanpa ada rasa malu... Aku yang sendiri berperasaan sedangkan sedikitpun dia tidak pernah meluahkan... ya .... ibarat aku yang terhegeh-hegeh menagih cinta..... Ya Allah.... Inikah diriku yang sebenarnya?

Ya Allah..... mampukah aku bertahan dengan perasaan cinta ini.... haruskah aku meneruskan rasa cinta ini.... haruskah aku terus menunggunya? haruskah aku terus disamping dia....

Ya Allah... Adakah hanya aku yang bertepuk sebelah tangan? Ya Allah... adakah dia tidak punyai rasa cinta sedikitpun padaku? Adakah aku yang terlalu meletak harapan pada dia?

Ya Allah.... Andai dia tidak pernah merasa rasa cinta yang aku berikan...kau berikanlah dia merasa cinta yang aku berikan... andai dia tidak bisa melihat perasaan kasihku padanya.. kau terangkanlah penglihatannya agar dia bisa melijat akan kasih sayang ku.. Andai dia tidak bisa membuka intu hatinya untuk aku,.. kau bukankan pintu hatinya untuk menerima ku.. Andai dia tidak merasa bahgia.. kau izinkan dia merasa bahgia tatkala hidup bersamaku...

Ya Allah.... jika aku diberi peluang untuk mencintainya... biarlah cinta ini kekal dihatiku untuknya... Jika cinta itu gugur disebabkan dia, aku redha... biarlah cinta itu terkubur buat selama-lamanya...

No comments:

Post a Comment