Tuesday, October 26, 2010

Macam Mana Bolah Jadi Nie?

Hari nie belajar driving... tiba-tiba malas sahaja nak bangun...
Lantas aku capai handphone dan hantar SMS dekat pakcik..
"Pakcik, Hari nie belajar pukul 9 yer"... Jam baru nak pukul 8 masa aku hantar SMS..

Aku bangkit dari tilam dan capai towel dan nak pergi mandi..
Tetiba dengar bunyi hon kereta dari luar rumah.... Dalam hati tertanya-tanya.. Takkan pakcik dah sampai...
Aku menjengah di tingkap bilik... Sah pakcik tu datang...
Akujadi gelabah gila...

Dah tak mandi lagi nie... Tetiba hanphone berbunyi... Hu..hu.. Pakcik tu call...
Alamak....." Ko kat mana? Pakcik dah dekat luar nie..."

Kenapalah time kita tunggu dia datang lambat sangat-sangat.. BIla tak tunggu cepat pula dia datang..
Akhirnya aku sarung baju dan terus pergi tanpa mandi.. Cuma sempat cuci muka dan berus gigi sahaja..

Padahnya,... Di trek belajar.. Semua fail....  Semua gara-gara tak mandi....
Padan muker ko...
Balik dari drive terus mandi... huu...hu..
tobat taknak wat lagi...

No comments:

Post a Comment