Friday, October 22, 2010

Rindu Semalam...

Ya Allah....
Kenapa kau kembalikan ingatan itu pada hambaMu ini
Kenapa dikala aku kesunyian ini.. kau hadirkan rasa rindu yang telah berlalu
Kenapa dikala aku kesepian ini... kau layangkan memori itu
Kenapa kau hamparkan wajahnya kembali diingatan ini

Ya Allah...
 Impian lalu yang musnah.... makin menyiksa diri ini
Kenapa kesedihan itu kembali menjengah hidup ini lagi
Kenapa rindu itu muncul kembali
Kenapa air mata ini mengalir kembali

Ya Allah...
Sesungguhnya kau lebih mengerti apa yang kami lalui
Sesungguhnya kau mengetahui
Apa yang pernah kami impi
sesungguhnya kau menjadi saksi cinta yang terbina

Dan sesungguhnya... kau juga menjadi saksi...
Perpisahan itu terjadi

Ya Allah...
Sampai bila harus aku menanggung semua ini
Apakah dia juga merasai apa yang aku rasai kini
Apakah dia juga turt menagisi apa yang musnah ini
Adakah dia juga turut menangisi akan pengorbanan yang kami berdua lakukan ini

Ya Allah
Hanya padaMu tempat aku mengadu
Hanya padaMU aku menatapkan kesedihan ini
Hanya padaMu aku bermohon segala ketenangan diri
Hanya padaMu aku mengharapkan segalanya

Ya Allah...
 Andai kau masih mengizinkan kami kembali bersatu
Temukanlah kami semula.... dengan keadaan yang lebih baik
dan andainya memang sudah tiada keizinanMu
Kau lenyapkanlah perasaan yang masih berbaki dalam diri ini
Temukanlah aku dengan lelaki yang benar-benar baik untuk aku
Satukan aku dengan lelaki itu agar aku bisa melupakan dirinya
Ikatkan aku dengan lelaki itu agar aku hanya berperasaan padanya
Dan tiada lagi memori lama..

Ya Allah..
Hanya padaMu aku berserah.
Sesungguhnya kau yang lebih maha mengetahui..

No comments:

Post a Comment