Tuesday, October 12, 2010

Pedihnya tersa dihati..

Tarikh: 10/11/2010
Masa: 11:39:36 PM

Hari ini hari yang amat perit dan pedih
Kata-kata yang diucapkan benar-benar mengguris hati ini
Walaupun setiap bait kata dia betul…
Namun hati ini terasa pedih mendengarnya
Terkedu aku seketika tanpa bicara
Tanpa kata, tanpa suara…
Pandangan ini bagai berkaca
Hati ini bagai luluh
Jantung ini pedih sekali
Benarkah aku tidak punya perasaan
Benarkah aku ini mempermainkan perasaan orang
Apakah aku ini ibarat perigi mencari timba
Salahkah aku mencintai seseorang?
Salahkah aku menolak cinta seseorang yang dimana aku tiada punya perasaan padanya?
Adakah aku memperbodohkan dia?
Perit sekali mendengar setiap tutur katanya
Air mata ini tak bisa ditahan lagi..
Hanya Allah Swt yang bisa mengerti perasaan ini.
Pedih hati yang tak dapat ditanggung lagi

Ya Allah apakah salah yang telah kulakukan
Inikah takdir yang kau tentukan untuk aku
Apakah ini dugaan yang kau berikan padaku
Kau tabahkan hatiku
Kuatkan imanku dalam mengharungi setiap dugaanMu Ya Allah
Hanya padaMu aku berserah

No comments:

Post a Comment