Sunday, October 17, 2010

Memori Semalam Kembali Lagi

Tarikh: 17 Oktober 2010
Masa: 12:12:33 AM

Malam ini memori itu muncul kembali
Tiba-tiba aku menjadi rindu
Rindu pada seseorang yang pernah bertamu dihati ini…
Insan pertama yang memiliki segalanya..
Kenangan bersamanya terlalu banyak
Suka duka aku bersamanya
Tawa dan tangis aku berdua dengannya
Jerit payah, susah senang aku bersamanya
Jatuh bangun aku bersama dia

Andai masa bisa diundur kembali…
Ingin aku corak kembali kehidupan itu..
Agar menjadi lebih baik dari sebelumnya

Sungguhpun tersiksa dengan kata-kata dan perlakuan dia..
Namun kutahu…
Dia ikhlas kepadaku
Ikhlas mencintai aku seadanya
Menyayangi aku sepenuh jiwa raganya
Mencintai aku.. seumur hidupnya
Menyanjung aku setinggi-tingginya

Kami melakar impian begitu tinggi
Satu..persatu… semuanya musnah..
Apakah aku puncanya?
Apakah dia puncanya?
Apakah orang lain puncanya?

Ingin sekali kugapai telefonku..
Ingin sahaja kudail nombornya
Namun semuanya tidak bermakna lagi..
Dunia kita kian berbeza

Kita terpisah demi insan lain
Kita terpaksa berkorban demi kebahagiaan insan lain
Kita memilih jalan.. agar semuanya tenang
Kita berdiam diri demi menjaga hati insan lain..

Kaulah satu-satunya insan yang memiliki segalanya yang aku ada
Kau lah insan pertama yang memiliki cinta aku sebenarnya
Entah megapa aku terlalu rindukan dirimu
Air mata ini terusan mengalir mengenangkan segalanya..

Masih lagi kuteringat.. tatkala air mata ini membasahi pipi
Kau seka air mataku dari jatuh kebumi..
Saat aku jatuh tak berdaya…
Kau hulurkan tanganmu dengan penuh senyuman
Saat aku keseorangan
Kau datang menemani aku
Saat aku penuh persoalan
Kau jawab segala pertanyaanku

Impian indah kita hancur. Begitu sahaja..
Masih boleh kita kecapi lagi..
Namun…. Segalanya tiada restu…

Saat aku perlukan teman… siapa yang sudi temani aku
Saat aku kesunyian .. siapa lagi yang sudi menghiburkan..
Saat air mata ini menitis.. siapa yang sudi menyekanya..
Saat hati ini terluka.. siapa yang sudi merawatnya..
Tiada…. Tiada.. Tiada…

Tidak mungkin aku berjumpa lagi dengan insan seperti dirimu..
Biarpun apa orang kata tentang kau, tentang kita..
Namun …. Hanya kita berdua dan Allah swt yang tahu…
Landasnya hubungan yang pernah kita jalin bersama..
Atas dasar apakah hubungan kita dahulu..

Ya Allah…. Andai benar cinta yang pernah terjalin suatu ketika dahulu cinta yang sejati… mekarkanlah ia dihati aku…. Andai cinta itu hanya sekadar mainan… biarlah ia berkubur dihati aku selamanya…

Abang…. Terima kasih kerana pernah membahagiakan Ayang… Memang ayang terkilan dengan impian dan cinta yang terjalin terputus disaat hampirnya kita menjadi satu… Memang hati ini terluka dan ayang tahu begitu juga abang… Namun apa daya kita… bukan kehendak kita… keadaan memaksa.. Namun abang pasti tahu… sedalam mana cinta ayang pada abang, sebaik mana layanan ayang pada abang, sejujur mana ayang pada abang, kesetiaan ayang pada abang…
Abang… segala pesan abang pada ayang… ayang akan pegang sampai bila-bila.. nasihat dan apa yang abang berikan pada ayang.. akan ayang jaga.. takkan ayang lupa apa yang abang berikan pada ayang… Terima kasih… abang… Sesungguhnya sehingga kini… ayang masih lagi sendiri… tidak dimiliki sesiapa lagi… dan.. mungkinkah ditakdirkan untuk ayang kecewa lagi…

No comments:

Post a Comment