Monday, September 27, 2010

Mungkinkah terjawab

Semalam aku luahkan lagi padamu
Namun aku masih lagi hampa
Apakah salah dan kurangku
Sehingga kau sukar untuk menerimaku
Sampai bila untuk kau berfikir
Mengapa sukar benar untuk kau nyatakan
Dan sering membuat aku tertanya-tanya
Jauh sudah kita berjalan
Jauh sudah kita pergi
Sehingga hari ini masih lagi tiada jawapan pasti
Aku tak ingin mendesakmu
Tapi apakan daya hati ini
Naluri hati ini yang igin disayangi dan dicintai
Jika bena kau tidak bisa menerimaku
Katakan sahja
Dan aku tahu apa yangharus aku lakukan
Tetapi aku masih lagi tidak menerima jawapan pasti darimu
Awak…. Sampai bila awak nak siksa perasaan saya
Sampai bila awak nak biarkan saya terus begini
Adakah salah saya membiarkan segalanya berlaku
Adakah salah saya yang terlalu menyintai awak
Adakah salah saya atas semua ini

Semalam saya telah berjanji pada awak
Saya tidak akan mendesak lagi
Tidak akan bertanyakan lagi tentang perasaan awak
Tidak akan bertanyakan soal hati dan perasaan
Saya dah terlalu banyak bertanya
Sehingga tiada jawapan yang saya terima dari awak
Dan saya hanya menanti sebuah jawapan daripada awak
Sampai bila? Saya sendiri tidak tahu.
Makin lama masa yang awak ambil, makin lama saya menunggu
Sememangnya saya berasa kecewa dengan awak
Tapi haruskah saya luahkan pada awak
Pasti hanya membebankan fikiran awak
Ambillah masa yang awak perlu
Saya tidak akan persoalkan lagi apa-apa
Cuma saya harap janganlah awak membiarkan saya menanti
dan akhirnya awak musnahkan segalanya
Biarlah saya menyayangi dan mencintai awak dari jauh
Biar juga saya pendam segalanya
Mungkin itu lebih baik dari saya terasa terluka dan kecewa

Awak…
Saya tetap doakan kebahagiaan awak
Dari jauh ini… saya tidak abaikan awak..
Biar sesibuk manapun saya
Takkan sekali saya abaikan awak
Saya Cuma harap awak memahami perasaan saya
Awak yang semai perasan itu dalam diri saya
Dan saya hanya menjaganya tanpa ada celanya
Awak…
Saya akan terus menanti jawapan awak..

Tarikh: 25 September 2010, 9.08am

No comments:

Post a Comment