Friday, July 30, 2010

Kenangan

Kenangan itu sukar untuk dilupakan
Biarpun kita cuba lari daripadanya
Cuba membuang ia jauh dari hidup ini
Makin dibuang makin ia datang
Menghampiri, Menerjah, Menyelubungi

Aku yang masih hidup dalam kenangan
Kenangan lalu yang menghantui fikiran
Sampai bilakah kenangan itu bisa luput dari ingatanku
Sampai bilakah aku harus mengenang kenangan itu
Sampai bilakah kenangan itu bisa mengekoriku kemana sahaja aku pergi

Aku yang masih berdiri disini
Dengan sedaya aku berdiri
Mencuba untuk melupakan segalanya
Aku ingin hidup dalam keadaan yang tenang

Kenangan..
Pergilah kau dari hidupku
Usahlah kau hantui hidupku lagi
Cukup sudah aku merana
Cukuplah aku tersiksa
Dengan kenangan yang menyakitkan hati
Dengan kenangan yang meruntun jiwa.
Pergilah engkau jauh dari hidupku..
Biarlah aku hidup dalam ketenangan

No comments:

Post a Comment