Wednesday, July 21, 2010

Kau Mencuri Hatiku

Pertemuan tak disangka
Membuat aku terpesona padamu
Entah kenapa...
Hati ini kubuka untuk dirimu
Sedangkan aku bukan mudah membuka ruangan itu

Saat kau hadir, menggembirakan aku
Lantas kemesraan yang bertaut
Melahirkan rasa kasih dan sayang tak terhingga padamu
Sehingga aku tidak mampu menghalangnya lagi

Namun...
Apakah mampu aku milikimu
Sedangkan aku sudah punyi teman
Kau juga tahu akan perkara itu..

Namun ...
layananmu terhadapku
membuatkan aku tidak bisa lari darimu
Aku semakin keliru
Apakah aku benar-benar telah menyintaimu
Apakah aku benar-benar menyayangimu

Sering aku tepis perasaan itu
Namun.. Aku tidak mampu
Kau mencuri hatiku
Kau mencuri perhatianku
Kau merangkul erat kehidupanku
Kau merantai kesetiaanku

Mungkinkah aku milikumu
Sedangkan kau tidak pernah
Menunjukkan kesungguhan untuk milikiku
Apakah aku hanya merasa sendiri?
Atau aku yang berada dalam ilusi...

No comments:

Post a Comment