Friday, July 30, 2010

Aku Keliru

Aku menjadi semakin keliru dengan perasaanku sendiri
Antara dia dan kamu
Aku menyayangi dia kerna dialah kekasihku
Kerna dia adalah insan yang pertama mendapat segalanya dariku
Cintaku, kasih sayangku dan segalanya
Dia juga insan yang kupilih menemani sepanjang hidupku
Menjadi pembimbing hidupku
Menjadi Putera dihatiku
Menjadi pasangan hidupku..

Namun..
Keindahan itu hanyalah sementaran cuma.
Keruntuhan kasih yang kubina bersamanya
Musnahnya impian yang tercipta
Mahligai kian runtuh
Jalan kian menjadi kabur

Saat aku kejatuhan
Aku tahu aku masih ada kamu
Kamu yang sentiasa mendorongku
Kamu yang meragut segalanya dari dia
Kamu yang mencuri hati ini
Kamu yang mencuri perhatianku

Lantas dalam kekosongan dan kekecewaan ini
Aku memberi ruang kepadamu
Aku memberi tempa untuk dirimu dihati ini
Aku tahu ruangan itu sukar untuk kuberikan
Tapi... entah kenapa kubuka hanya untuk dirimu

Aku merasa bahgia bersamamu
Tatkala dia pergi meninggalkan aku
Sememangnya aku berasa teramat sedih
Aku merasa teramat kecewa
Tatkala impian aku bina musnah sekelip mata
Lantas aku bersandar kepadamu

Aku menjadi keliru
Adakah kamu hanya tempat berteduh seketika
atau kamu hanya pembawa bahagia yang sementara
atau Adakah kamu tempat untuk kumengadu sahaja

Aku menyelami kekeliruan itu
Dan aku mengerti aku telah mula menyangimu
Lantas kasih kuberikan padamu
Cinta kian berputik untuk dirimu

Namun...
Kau seakan tidak mengerti
Kata-katamu kadangkala mengecewakan aku
Adakah aku seperti mendesak kamu
Adakah aku tidak layak mendampingimu
Terlalu banyak aku luahkan padamu..
Namun tetap kau tunjukkan tidak mengerti

Namun hati kecilku tetap berkata
Sememangnya kau mengerti maksud hatiku
maksud setiap tingkah lakuku
Maksud setiap bait-bait kataku

Saat itu, dia kembali semula kepadaku
Memberikan harapan yang dia musnahkan dulu
Memberi ruang untuk membina kembali mahligai yang runtuh
Menyusun kembali memori yang terpisah
Merapat kembali hubungan yang renggang

Adakah aku merasa bahgia..
Ya aku merasa bahgia..
Tapi kenapa kebahagiaan itu tidak seperti dahulu
Tetapi kenapa kegembiraan itu tidak semanis dahulu
Kenapa perasaanku tidak sekuat dulu
Kenapa aku menjadi keliru..

Ya aku tahu kenapa..
Namu tak bisa aku ungkap lagi..
Biarlah ia dipendam dihati ini
Kerna aku tak sanggup kecewa lagi
Biarlah perasaan itu tersemat dihati..
Yang pastinya aku tetap menyayangi dia dan kamu

Mungkin aku akan kehilangan keduanya
Namun memori antara aku, dia dan kamu
Akan tetap tersemi dihati ini..
Dia memoriku.. Dia kenanganku..Dia harapanku
Kamu yang teristimewa.. Kamu yang Terindah..
Dan kamu juga yang pastinya telah menguasi kehidupanku..
Dan dia...
Aku keliru...

No comments:

Post a Comment