Saturday, March 19, 2011

Teguhkan Aku PadaMu Yang Satu

Ya Allah...
Hari ini aku yakinkan diri berbicara padanya..
Agar dia tahu akan apa yang terjadi kini
Aku tahu ia pasti mengejutkan dirinya..
Tapi itulah hakikatnya yang terjadi kini

Dia perlu tahu
Bahawa aku bakal dimiliki insan lain..
Walau aku tahu pasti akan mengecewakan dia

Berulang kali aku katakan..
Ambil diriku..
Kenapa dia meragui..
Kenapa masih tidak mahu menyatakannya..
Mengapa setelah hati ini bakal dicuri..
Mengapa setelah diri ini bakal dimiliki
Baru segalanya dia bicara

Bukan kupinta lebih..
Hanyalah satu kepastian dan ikatan..
Ya Allah..
Kuatkan imanku... Tabahkan hatiku..

Tunjukkanlah jalanmu
Jalan yang harus aku lalui...
Andai benar itu jlanMu..
akan aku lalui....

Berikan aku kekuatan itu...
Hanya padaMu aku berserah,..

No comments:

Post a Comment