Sunday, April 21, 2013

Tiadalah Duka Kan Selamanya

Sehari-hari meratapi semua yang telah terjadi... Sehingga membuatkab diri hampir hilang pegangan diri. Sering tertanya-tanya kepada diri...

"Apakah aku kan terus begini? Meratapi sesuatu yang sedang diuji?"
"Apakah aku kan terus begini? Membiarkan air mata mengalir tanpa henti?"
"Apakah aku kan terus begini? Memencil diri dari segala kehidupan?"
"Apakah aku kan terus begini? Membiarkan anak dirahimku turut meratapi?"

Ya allah...
Adakah duka ini kan abadi selamanya... Duka yang teramat dalam...
Lantas diri terus hanyut dalam perasaan sendiri...

Lantas terfikir diminda...
Adakah akukan terus meratap... Sedangkan mereka sedang berbahgia kerana deritaku
Adakah akukan terus menangis... Sedangkan mereka2 sedang mentertawakanku
Adakah akukan terus kalah begini... Sedangkan mereka sedang tersenyum akan kejatuhanku...

Ya tuhanku...
Aku menyerahkan segala urusan kepadaMU.
Aku tidak menghukum manusia..
Dan aku tidakkan membalas apa yang telah merek lakukan terhadapku...
Tapi kuserahkan padaMU..
Merencananya...
Kerna kutahu....
Tiap2 kebaikan ada ganjarannya...
Tiap2 kejahatan akan ada balasannya...

Dua insan sedang kecewa... Mog kau limpahkan rahmat dan kasihmu tehadap kami berdua...
Aminn ya rabb

No comments:

Post a Comment