Sunday, April 21, 2013

Allah swt sentiasa makbulkan doa

Aku pernah berdoa "Ya Allah.. Temukan aku dengan lelaki yang mampu merubah hidupku kejalanMu"

Alhamdulillah... Allah makbulkan dengan menemukanku dengan dirinya

Aku pernah berdoa "Ya allah.. Permudahkan jalanku untuk berhijrah kejalanmu"

Alhamdulillah... Allah berikan aku jalan penghijrahan yang aku temui berjuta kemanisan dan ketenangan

Aku pernah berdoa untuk hidup dengannya
Alhamdulillah... Doaku dimakbulkan.. Aku berjaya miliki dia sebagai suamiku...

Aku pernah berdoa "Ya Allah.. Jadikan aku seorang isteri yang baik dan taat kepada suamiku dlam menjalankan tanggungjawabku"

Alhamdulillah... Allah makbulkan.. Dan aku dipermudahkan.segala urusan tanggungjawabku..

Aku pernah berdoa "Ya allah.. Aku ingin dikurniakan seorang anak penyeri rumahtanggaku"
Alhamdulillah... Allah memberikan benih cinta ini dalam rahimku...

Aku berdoa juga "Ya Allah.. Semoga keluargaku mampu menerima baik pernikahan kami dan merestuinya"
Alhamdulillah... Allah tetap memakbulkan permintaanku...

Kini ... Tiba masa Allah menguji aku dengan seberat-berat ujiannya.
Adakah aku harus berhenti berdoa hanya kerna tak mampu hadapi ujian ini?
Tidak.... Aku tetap kan terus memohon dan berdoa padaNYA...

Kerna DIA merencana segalanya untuk diriku...

Ya Allah... Aku redha dan tetap sabar dengan ujian ini.. Dan aku mohon perlindungan dariMU.. Dan ku tahu.. KAU tidak akan sesekali menghampakan doa dan harapan hambaMu...

Aminn... Ya Rabb

No comments:

Post a Comment