Friday, May 4, 2012

Hati Yang Kusakiti

Maafkan diri ini
Kerna telah menyakiti akan hati itu
Tiadalah mampu ku perjelaskan segalanya
Akan hati yang telah aku sakiti
Maafkan diri ini

Sesungguhnya tiada pernah aku memaafkan diri ini
Atas segala yang telah terjadi
Akan apa yang telah aku tinggalkan
Atas janji yang telah kumungkiri
Atas sumpah yang telah kulanggari
Atas ikatan yang telah kuleraikan
Atas kegembiraan yang telah kuragut
Atas segala kesilapan yang terbuat
Atas keterlanjuran yang terlakukan
Maafkan diri ini

Jalan ini telah kupilih
Jalan yang sukar lagi kutempuh
Demi mencari erti sebuah kehidupan
Demi meniti sebuah kebahagiaan
Demi menjalankan erti sebuah tanggungjawab
Demi mengerti erti sebuah perhubungan
Demi melayari bahtera kekeluargaan

Mungkin ini jodoh untukku
Dipilih menjalani kehidupan sedemikian
Kulayari jua dengan penuh kesabaran...

Atas sebab apa ... biarlah ia rahsia..
Kutahu hati itu terlalu sakit
Namun mungkin sakit itu akan reda ditelan waktu
Kuharapkan begitu
maafkan aku...maafkan aku..
Bukan aku tidak menyayangimu
Namun aku tak mampu
Tak mampu untuk terus melihatmu begitu..
Maafkan aku

No comments:

Post a Comment