Saturday, November 13, 2010

Apa Akan Terus Begini

Semakin hari aku rasa semakin sendiri
Mengapa seringkali ia bertamu dalam kehidupan aku
Ingin sekali aku kembali terasa bahgia
Dengan adanya seseorang
Seseorang yang aku sandarkan diri ini

Jiwa ini kian kosong
Segala yang indah bagai berlalu pergi..
Mengingatkan cinta yang telah pergi..
Meninggalkan segala kenangan yang telah berlalu
Membayangkan cinta yang datang lagi..
Namun bisakah cinta itu terus mekar..
Cinta yang mekar bagai bunga..
Namun apa dayanya bunga andai tuannya tiada

Aku ingin merasa bahgia dengan adanya rasa cinta sekarang
Tapi... Cinta yang hanya ada pada nama..
Cinta yang terbina mampukah menjadi kukuh
Andai tiada tiang-tiangnya
Tiada pasangannya

Ya Allah....
Kenapa kau takdirkan kehidupan aku sedemikian rupa
Mengapa kau hadirkan cinta itu pada aku,,
Sedangkan Ia menyiksa diri ini
Mengapa hadirkan teman..
Andai diri masih terasa sunyi...

Ya Allah..
Mengapa aku masih mampu bertahan sehingga kini..
Kenapa tidak biarkan ia pergi terus dari diri ini
Hilangkan perasaan yang kian mendalam ini
Mengapa semakin aku membuangnya semakin dalam ia pergi?

Ya Allah...
Apakah aku akan terus begini?
Dengan rasa cinta dan kasih yang kian mendalam ini..
Sedangkan.. itu hanya mimpi...
mimpi yang hanya aku impikan..

No comments:

Post a Comment